Nieuws September 2015

Busquets: ''Leren van de fouten''

Hard kwam hij aan, de nederlaag van Barcelona van woensdagavond in Vigo. Tegenstander Celta de Vigo had de kwaliteiten in huis om Barcelona met maar liefst 4-1 aan de kant te schuiven, en dit zorgde voor flink wat verbouwereerde gezichten in Barcelona. De laatste keer dat een competitiewedstrijd met zulke cijfer verloren werd had de voetbalwereld nog niet eens kennisgemaakt met hoofdtrainer Pep Guardiola, die in 2008 op de trainersstoel kwam te zitten. Logischerwijs waren de spelers dus ook aangeslagen na de fikse nederlaag, die Barcelona van de koppositie doet verwijderen. Middenvelder Sergio Busquets wil er in ieder geval alles aan doen om op zaterdag tegen Las Palmas weer sterk voor de dag te komen. ''We moeten leren van onze fouten.''

''Na een resultaat zoals dit is heel het team aangeslagen. Ik ben wel van mening dat de zege voor Celta erg geflatteerd was, want wij waren het beste team in de eerste helft. We speelde met een hogere intensiteit, maar we kregen de goals tegen op cruciale momenten.'' Busquets prees keeper Álvarez, die de ene na de andere bal uit zijn doel wist te werken. ''De keeper hield zoveel van de kansen die we kregen. Nu moeten we er een punt achter zetten en doorgaan naar de volgende wedstrijd. We moeten voorzichtiger worden bij het weggeven van ruimte voor counters, en ook voorin scherper worden. Het zou fijn zijn als we zaterdag tegen Las Palmas kunnen winnen. Er zijn nog vele wedstrijden te gaan, en we hopen zaterdag weer op winst te komen.'' Op donderdagochtend trainde de selectie van Barça alweer in Barcelona, na te zijn teruggekeerd uit Vigo. José Suárez en Gerard Gumbau van het tweede elftal mochten meetrainen, en Barça zal proberen de komende dagen de bittere smaak weg te werken.