Nieuws September 2008

Cáceres buiten de selectie gehouden

De selectie voor de belangrijke stadsderby van zaterdagavond tegen Espanyol kent één novitiet. De Uruguayaanse verdediger Cáceres is vervangen door aanvaller Pedro. Het zal vrijdag geen leuk bericht zijn geweest voor Martin Cáceres. Na met een invalbeurt tegen Sporting Gijón zijn officiële debuut te hebben gemaakt en afgelopen woensdag tegen Betis zelfs in de basis de 90 minuten te hebben gespeeld, is hij weer terug bij af. Woensdag speelde hij in het centrum van de verdediging een matige wedstrijd. Nerveus en soms ongewend zag hij, met name in de fase dat Barça de 2-0 voorsprong uit handen gaf, de aanvallers van Betis links en rechts aan zich voorbij komen. Zijn taak om rugdekking aan Márquez te geven lon hij niet volbrengen. Hij had geluk dat een door hem verkeerd ingezette tackle in de zestien niet ook nog eens met een strafschop werd bestraft. Zaterdag is Puyol weer terug van een wedstrijd rust. De aanvoerder zal het met zijn mannen op moeten nemen tegen een gehavend Espanyol, dat gebukt gaat onder vele geblesseerde spelers. De pericos zijn na een goede start van twee overwinningen op de ranglijst al weer door Barcelona op doelsaldo gepasseerd. Barça zal om aansluiting te houden met de koplopers een goed resultaat moeten halen op de Montjuich. En dat is lastig genoeg gezien de uitslagen van de voorgaande jaren.