Nieuws Augustus 2010

Cáceres en Hleb verhuurd

Cáceres en Hleb zullen het komende seizoen weer niet te zien zijn in het shirt van FC Barcelona. Beide spelers worden namelijk het seizoen 2010-2011 wederom verhuurd.

Martin Cáceres is voor het seizoen 2010-2011 verhuurd aan Sevilla. Barça en Sevilla wisten op de laatste transfer dag een akkoord te bereiken over de verhuur. Tevens is er in deze overeenkomst een optie tot koop opgenomen. Vorig seizoen werd Cáceres ook al verhuurd. Toen speelde hij met Juventus in de serie A. In Italië had de Uruguayaanse verdediger niet veel geluk. Doordat hij regelmatig geblesseerd was, speelde hij maar vijftien keer voor Juventus in de competitie en vijf keer in Europees verband. De laatste maanden stak Cáceres wel in een goede vorm. Met Uruguay wist hij ver te komen tijdens het Wereld Kampioenschap en werd uiteindelijk de vierde plaats behaald.  Nadat er in de laatste wedstrijd van Duitsland werd verloren.

Tevens wist Barça nog een andere speler die niet in de plannen van Guardiola voor komt te verhuren. Alexander Hleb speelt namelijk het seizoen 2010-2011 op huurbasis voor de Premier League club Birmingham City. Hleb kwam in het jaar 2008 van Arsenal naar FC Barcelona. In Barcelona wist hij nimmer het niveau te halen wat men van hem gewend was. Hierdoor werd hij het afgelopen seizoen ook verhuurt.  Hij speelde toen bij Stuttgart en kwam zevenentwintig competitie wedstrijden en acht Champions League wedstrijden in actie.