Nieuws Januari 2014

Camp Nou viert de terugkeer van Afellay

De wedstrijd van zondag was voor FC Barcelona niet veel bijzonders; met een klinkende 3-0 werd Málaga in Camp Nou opgerold en haalde de Catalaanse formatie zonder problemen de drie punten binnen.
Voor Ibrahim Afellay was het echter wel een bijzonder moment, want na bijna twintig maanden maakte hij eindelijk zijn return in het blaugrana tenue! Afellay wist te herstellen van een reeks blessures en speelde bijna anderhalf jaar niet voor FC Barcelona, ook wegens een uitleenbeurt aan Schalke 04. Zijn laatste wedstrijd met de blaugranas was op 12 mei 2012 (Real Betis – Barça).

Maar zondagavond was het dan toch zo ver: in minuut 87 stond de Nederlander aan de zijlijn om Alexis Sánchez op de rechtervleugel te vervangen. Zijn return ging niet ongemerkt voorbij, want heel Camp Nou verwelkomde Afellay met een staande ovatie.

Na afloop van de wedstrijd werd de nummer 19 van Barça uitbundig gefeliciteerd met zijn terugkeer. Andoni Zubizarreta, technisch directeur van de club, had ook wat lovende woorden voor de Nederlander: “Zoals Tata Martino al zei, hij is een speler die we willen. Hij kan ervoor gaan, en dat is geweldig nieuws.”

Ook op vele sociale media kwamen foto’s en felicitaties van Barça-spelers voorbij. Kijk snel hier voor de hartverwarmende reacties op de return van Ibrahim Afellay!