Nieuws November 2012

Cesc: “Het veld en de kou zijn geen excuses”

In de Champions League return tegen Spartak Moscow (dinsdag, 18:00u) kan FC Barcelona temperaturen rond en onder het vriespunt verwachten, evenals een kunstveld en een lastige tegenstander. Maar Cesc Fàbregas, die maandag op de persconferentie sprak, verklaarde dat het team er klaar voor is om te strijden in omstandigheden waar ze zeker niet aan gewend zijn.

“Het kunstveld en de kou zullen geen probleem of excuses zijn,” zo zei de nummer vier. Hij is wel op zijn hoede voor de Russische tegenstander: “We zagen hun potentie toen ze naar Camp Nou kwamen. Het zal moeilijk worden. Alle teams in de Champions League zijn gevaarlijke tegenstanders en een wedstrijd in Rusland is altijd een lastige klus. Het zal een moeilijke wedstrijd worden, maar we denken er niet aan om het op een gelijkspel te houden omdat één punt ons naar de volgende ronde leidt. We willen winnen, we spelen altijd op onze manier en we zullen ons slechts moeten aanpassen aan wat zij ook doen.”

De pers vroeg Fàbregas naar zijn kans om de wedstrijd in de basis te beginnen en de middenvelder legde uit: “Ik probeer altijd mijn best te doen en dan is het aan de coach. Ik speel veel en daar ben ik blij mee. We hebben spelers die het veld op kunnen komen om het team te verversen en dat is altijd goed.” Cesc denkt ook dat er geen probleem zal zijn als hij en Andrés Iniesta samen starten. Net als Vilanova sprak hij over de terugkeer van Carles Puyol: “Hij is van essentieel belang. Hij geeft nooit op en hij wil altijd verbeteren.”