Nieuws September 2012

Cesc: “Ik voel me steeds beter”

Donderdag, de dag na de openingswedstrijd in de Champions League, sprak Cesc Fàbregas na de training op de persconferentie. De nummer vier van Barça voelt zich goed. Hij mocht de afgelopen drie wedstrijden in de basis beginnen en heeft zelf het idee dat hij steeds beter in vorm raakt. “Ik voel me steeds beter. Al vanaf de start van het seizoen zit ik op een hoog niveau en ik hoop dat ik dat lang kan volhouden. En het team functioneert ook goed, en dat is het belangrijkste.”

Cesc speelde de laatste twee wedstrijden de volledige negentig minuten, maar is zich er bewust van dat hij veel kritiek heeft gehad uit sommige hoeken. “Ik weet dat Barça een grote impact heeft en dat er veel mensen zijn die een mening hebben. Elke keer dat ik speel, doe ik dat met een glimlach en geef ik alles wat ik heb.” Ondanks zijn droogte qua doelpunten is Cesc ervan overtuigd dat hij snel weer zijn scorende vorm zal vinden: “Het belangrijkste is om de kansen te blijven creëren om te scoren.”

De blessures van sleutelspelers als Gerard Piqué en Carles Puyol waren ook op deze persconferentie weer onderwerp van gesprek. Cesc verzekerde de journalisten ervan dat de ploeg optimistisch en positief blijft. “Ze zijn belangrijk, absolute sleutelspelers in het team. Maar we zullen hun afwezigheid te boven komen. Jordi (Alba) is weer fit. We hebben een competetieve selectie en jonge spelers ter beschikking wanneer dat nodig is. Er zijn geen klachten. We hebben genoeg kracht, waar dan ook.”