Nieuws Februari 2010

‘Cesc mondeling akkoord met Barça’

Het gonst deze dagen in Barcelona van de geruchten dat Cesc Fabregas, de absolute vedette en aanvoerder van Arsenal, een mondelinge overeenkomst zou hebben gesloten met Barça. Het zou om een contract tot 2015 gaan. Het nieuws komt van diverse bronnen, die redelijk tot wel geïnformeerd zijn. De Catalaan heeft het in Londen wel gezien. Sinds zijn komst van Barcelona naar Arsenal heeft hij er geen enkele prijs weten te winnen en ook dit jaar gaat dat naar aller waarschijnlijkheid niet lukken.

Bij Arsenal zijn ze niet blij met alle berichtgevingen over de mogelijke transfer van Cesc naar zijn oude club, waar hij in de jeugd op zestien jarige leeftijd werd weggevist. Arsenal heeft Barça schriftelijk verzocht haar campagne om Cesc Fabregas in te lijven te stoppen.

De Engelse tabloid Daily Mirror meldde in haar online editie dat er bij Barça voor aankomende zomer een bod wordt voorbereid op de centrumspeler van 40 miljoen pond (omgerekend een 45 miljoen euro). Volgens de krant heeft de Catalaanse club er alle vertrouwen in dat de 22 jarige Cesc naar Barcelona zal komen tenzij Arsenal, waar hij nog vier jaar onder contract staat, dit seizoen een beker wint, iets dat ze sinds 2005 niet meer gedaan hebben.