Nieuws December 2011

Cesc: “Vandaag is zeer zeer bijzonder voor mij”

Cesc Fàbregas startte voor het eerst in de basis in een El Clásico en maakte de belangrijke 1-3 voor Barcelona. Na afloop was hij een van de gelukkigste spelers na de zege op de aartsrivaal. “De eerste helft was moeilijk, maar de tweede speelde we fantastisch. Ik heb veel belangrijke wedstrijd gespeeld in mijn carrière, maar vandaag is zeer zeer bijzonder voor mij”, aldus Fàbregas na de wedstrijd. De middenvelder vertelde dat de vlucht naar Japan wat makkelijker zal zijn: “Met een overwinning doen we die 14 uur durende vlucht met gemak. We speelden ongeveer 70 minuten met een 3 mans verdediging en met een sterke impact hebben we weten te winnen. Dit zegt veel over dit team.”

Xavi zette de woorden van Cesc nog wat kracht bij: “Het was een fantastische wedstrijd. We zijn veel beter dan Real, en blijven trouw aan onze filosofie. Met deze overwinning hebben we een keerpunt gemaakt.” Xavi zag het ook in de eerste minuut fout gaan bij Valdés: “Victor is dapper, want na zijn foute bal speelde hij gewoon door.” Hij voegde eraan toe dat nu alle focus op de reis naar Japan ligt: “We gaan erheen om te winnen. Het is niet gemakkelijk om deze prijs te winnen. Maar met dit enthousiasme reizen we graag de wereld af om de wereldbeker te pakken.”