Nieuws April 2012

Chelsea wisselvallig in uitwedstrijden

Chelsea, de komende tegenstander van FC Barcelona in de returnwedstrijd van de halve finale Champions League, kent een opvallend wisselvallige prestatie curve in uitwedstrijden dit seizoen. Het incasseerde zelfs al eerder een nederlaag van 3-1, een uitslag die uitschakeling zou betekenen voor de finale.

Sterker nog, de ploeg wist tot nu toe maar een keer te winnen. In Lissabon werd Benfica knap met 0-1 verslagen. Het ging echter al onderuit bij Bayer Leverkussen en Napoli en kwam niet verder dan een gelijkspel bij Racing Genk en Valencia.

Daar staat echter tegenover dat alleen de 3-1 nederlaag die de ploeg dus leed tegen Napoli voor FC Barcelona voldoende zou zijn om de finale te mogen spelen. De ploeg van Pep Guardiola is dus gewaarschuwd.