Nieuws Juli 2022

Christensen, tweede aanwinst

De speler tekent een contract tot en met 30 juni 2026 en heeft een uitkoopclausule van 500 miljoen euro

FC Barcelona en Andreas Bødtker Christensen hebben overeenstemming bereikt over de toetreding van de speler tot de club nadat zijn contract met Chelsea FC afliep.

De speler tekent een contract tot en met 30 juni 2026 en zijn uitkoopclausule wordt vastgesteld op 500 miljoen euro.

Op donderdag 7 juli vindt de presentatie van Andreas Christensen als nieuwe Barça-speler plaats met de volgende agenda:

-12.00 uur CEST Ondertekening van het contract op de kantoren van Ciutat Esportiva Joan Gamper.

-12:30 uur Publieke signeersessie op het veld op het trainingsveld van Tito Vilanova. Daarna een fotosessie met de speler die het eerste tenue van 2022/23 draagt.

-13.15 uur Persconferentie in de perskamer van Ciutat Esportiva Joan Gamper.

De presentatie wordt live uitgezonden op Barça TV+ over de hele wereld en is ook live te volgen op de officiële digitale kanalen van FC Barcelona.

Christensen: een winnaar met ervaring

Andreas Christensen, geboren op 10 april in de stad Lillerod in Denemarken, begon zijn voetbalcarrière bij Brondby. Na acht jaar bij de Deense club te hebben gewerkt, werd hij in 2012 gecontracteerd door Premier League-club Chelsea voor de Onder19-selectie.

De verdediger maakte indruk in de jeugdteams van de Londense club en vervolgens riep coach Jose Mourinho Christensen op voor een preseasontour met het eerste elftal. De Deen verdeelde zijn tijd tussen de U19 en het eerste team, won de UEFA Youth League met de eerste en maakte zijn debuut voor de laatste.

Op zoek naar meer speeltijd vertrok Christensen in 2015 op huurbasis naar de Bundesliga-club Borussia Mönchengladbach. De centrale verdediger verbleef twee seizoenen in Duitsland en deed waardevolle ervaring op voordat hij werd teruggeroepen door Chelsea.

De Deense verdediger keerde terug naar de Londense club en ondanks dat hij in vijf seizoenen onder vier verschillende coaches speelde, werd hij een belangrijk onderdeel van de ploeg onder elk van hen. Christensen speelde in belangrijke finales in de Champions League, de Europea League en de Club World Cup en hielp Chelsea in elk van hen aan de overwinning.

Op internationaal niveau is Christensen een waardevol lid van de Deense nationale ploeg en helpt hij de Denen de halve finales van Euro2020 te bereiken toen ze van Engeland verloren.

Sterk,met een geweldige visie

Met 1.88 m is Christensen een krachtige centrale verdediger die uitstekend in de lucht is. Technisch bedreven met de bal aan zijn voeten, is hij ook perfect geschikt voor de nummer vier positie bij Barça.

Foto: www.fcbarcelona.com