Nieuws Juni 2019

Cillessen naar Valencia

Jasper Cillessen, de Nederlandse doelman die als tweede keeper bij Barça onder contract stond, zal een transfer gaan maken naar Valencia. Cillessen heeft drie seizoenen lang bij Barça onder de lat gestaan en was de eerste Nederlander sinds Ibrahim Afellay die voor de Catalanen mocht uitkomen. Cillessen moest genoegen nemen met enkel wedstrijden in de Copa del Rey, die hij twee van de drie seizoenen ook won met Barça. Nu zal hij vertrekken naar de club die Cillessen de enige nederlaag in een bekerfinale heeft opgeleverd, Valencia. Voor een transfersom van 35 miljoen hebben Los Che zich verzekerd van de diensten van de ex-keeper van onder andere NEC en Ajax. Cillessen kwam in drie seizoenen 32 keer in actie voor Barça. Bij Valencia hoopt de doelman weer speeltijd te krijgen na zijn avontuur in de Catalaanse hoofdstad. Barça ziet tegelijkertijd ook André Gomes vertrekken naar Everton. De middenvelder kon in Camp Nou niet aarden en blijft na een verhuurperiode nu ook definitief bij Everton.

Foto: www.fcbarcelona.cat