Nieuws Oktober 2021

Coach Koeman ontslagen

De voorzitter van de club, Joan Laporta, informeerde hem over de beslissing na de nederlaag tegen Rayo Vallecano

FC Barcelona heeft Ronald Koeman ontheven van zijn taken als coach van het eerste elftal. De voorzitter van de club, Joan Laporta, deelde hem de beslissing mee na de nederlaag tegen Rayo Vallecano. Ronald Koeman neemt donderdag op de Ciutat Esportiva afscheid van de ploeg.

FC Barcelona wil hem bedanken voor zijn diensten aan de Club en wenst hem het allerbeste in zijn professionele carrière.

De Catalanen wonnen dit seizoen vijf van de dertien wedstrijden in alle competities. De achterstand op de koplopers in La Liga bedraagt nu zes punten. Sinds de zomer was al duidelijk dat voorzitter Laporta geen vertrouwen had in Koeman, de afkoopsom van een goede 12 miljoen euro bleek destijds een te groot struikelblok. Iets wat nu blijkbaar niet het geval is. Clubicoon Xavi Hernandez wordt genoemd als een van de opvolgers opvolger van Ronald Koeman volgend de Spaanse kranten.