Nieuws Augustus 2010

Congreso de Peñas

In het congres voor de Barça supporters clubs heeft Sandro Rosell in zijn toespraak verklaard dat hij de penya’s een prioriteit maakt. De Blaugrana voorzitter begon zijn betoog met de uitleg dat hij in het Spaans spreekt zodat fans buiten Catalonië het ook kunnen volgen.

Hij vervolgde: “Ik wil het persoonlijke contact verstevigen omdat we familie zijn en familieleden moeten elkaar vaker zien dan alleen met kerst. Congressen als dit zijn de manier om met elkaar te spreken en elkaar te ontmoeten. We willen dat iedereen trots is op de Barça penya’s.”

Vervolgens sprak Rosell over de verschillende onderdelen van de club waarvan hij gelooft dat die belangrijk zijn. Over het economische gedeelte: “Het is geen goede situatie, maar het is niet iets wat we niet kunnen oplossen. We zijn ziek, maar worden weer beter. We hebben te veel uitgegeven en betalen daar nu de prijs voor. Dat betekent dat we op onderdelen moeten bezuinigen. Er is niets dat ons het lachen zal doen vergaan, maar de situatie is niet simpel.” Op sportief gebied was Rosell vol lof over iedereen die betrokken is bij de prestaties van het eerste elftal. “We hebben een geweldig team en een coach die wel uit de hemel lijkt te zijn gekomen. Het elftal is verbeterd en we hebben € 49 geïnvesteerd door David Villa en Adriano te halen. Tussen nu en het einde van de maand komt er misschien nog een speler.”

Naast de professionele teams zal ook voor de amateurs goed gezorgd worden. “We willen dat ze de aandacht krijgen die ze verdienen, dus ga ze aanmoedigen als ze in je dorp of stad spelen. We zijn een club met meer dan 1.000 sportende mannen en vrouwen en we moeten ze allemaal steunen en aanmoedigen.”

“De supporters zijn de ambassadeurs, het hart van de club en daardoor bestaan we. Het is fundamenteel dat de penya’s staan als een huis. Wij moeten hen steunen. Mensen willen een deel van de Barça familie worden en onze familie heeft hen ook nodig. De leden, de penya’s, de fans: we zijn allemaal Barça!”

Gerelateerd nieuws