Nieuws Mei 2022

Coutinho definitief naar Aston Villa

Barça raakt de Braziliaanse aanvaller Coutinho definitief kwijt. Een transfer die de club al lang voor ogen had, omdat hij één van de dure spelers is. Hij verhuist naar de Engelse Premier League club Aston Villa, dat hem dit seizoen ook al huurt.
Maar het betekent aan de andere kant ook een enorme financiële afschrijving. Hij is een paar jaar geleden voor € 135 miljoen gekocht. In een tijd dat de enorme Neymar-opbrengst net was binnen gehaald. Coutinho heeft echter nooit aan de verwachtingen kunnen voldoen. Sportief bracht hij niet wat je kon verwachten en daarnaast was hij ook nog vaak geblesseerd. De verhuur naar Bayern München hielp ook niet om zijn carrièrre weer nieuw leven in te blazen.
Aston Villa gaat FC Barcelona € 20 miljoen betalen. Dat betekent dat er € 115 miljoen op moet worden toegelegd. Een financieel debacle van de eerste orde.