Nieuws Augustus 2014

Culés op de wanden van de spelerstunnel

Waar vorig seizoen de spelers van FC Barcelona centraal stonden bij de wandbekleding van de spelerstunnel, dit jaar zijn het de Culés en de liederen waarmee zij het team aanmoedigen. Hiermee worden de in de tunnel wachtende spelers al voor de aftrap ondersteund door de Barça-fans. Het enthousiasme en de passie straalt van de wanden af. Klik hier voor meer foto’s van de nieuwe spelerstunnel.

De fans en teksten zijn door AXE Colours in hun signature graffiti stijl, geheel in de kleuren van FC Barcelona aangebracht op de twee wanden van 70 m². Er waren meer dan 50 verfspuitbussen en een ontelbare hoeveelheid stiften en kwasten nodig om het kunstwerk te realiseren. Het kunstwerk zal gedurende het seizoen door AXE Colours worden aangevuld met afbeeldingen van speciale momenten, acties van spelers, behaalde prijzen, bijzondere overwinningen, etc. Zo wordt de spelerstunnel steeds bijzonderder.

Voor AXE Colours is de Catalaanse club geen onbekende. Eerder hebben ze met graffiti op een muur een eerbetoon gebracht aan Lionel Messi nadat El Pulga voor de derde keer opeenvolgend de Gouden Bal wist te veroveren. De organisatie hoopt zo de mogelijkheden van de kunstvorm te tonen aan het publiek. Het kunstwerk van Lionel Messi is te bewonderen in het Tres Xemeneies park aan de Avenida Paral•lel in Barcelona of klik hier voor de video.

De spelers van het team van Luis Enrique lopen op 18 augustus voor de eerste keer door de tunnel voor aanvang van de Trofeu Joan Gamper. De Barça-fans kunnen van het kunstwerk genieten als ze een bezoek brengen aan de Camp Nou Experience.

Wil jij ook door de spelerstunnel lopen tijdens de stadiontour van de Camp Nou Experience? Ga dan mee met een fanreis van de Fan Club Barcelona.
Klik hier voor meer informatie.