Nieuws April 2009

Datum Real Madrid-Barça eindelijk bekend

Het heeft lang geduurd maar de kogel is door de kerk. Het tijdstip van de beladen kraker tussen de aartsrivalen Real Madrid en FC Barcelona staat vast. Zaterdag 2 mei om 21:00, dan zal de aftrap plaatsvinden van misschien wel de beslissende wedstrijd om het kampioenschap van Spanje.

Real Madrid deed nogal moeilijk om de wens van FC Barcelona in te willigen en de wedstrijd van zondag naar zaterdag te verplaatsen. Barça speelt immers voor en na het duel met Madrid tweemaal tegen Chelsea voor de Champions League halve finale. De TV rechten spelen in een dergelijke beslissing een zeer belangrijke rol. Uiteindelijk is men toch overstag gegaan en is de wedstrijd naar de zaterdag verhuisd.

Voor dat het zo ver is, zal Barça eerst met Sevilla (woensdag 22 april, 22:00) en Valencia (zaterdag 25 april; 22:00) moeten afrekenen en dinsdag 28 april voor de Champions League tegen Chelsea moeten strijden.