Nieuws Augustus 2012

De ceremoniële aftrap van Abi

Zoals al eerder vermeld, reisde Éric Abidal met zijn ploeggenoten van FC Barcelona mee naar Parijs voor de vriendschappelijke ontmoeting met Paris Saint-Germain. De Fransman, nog altijd herstellende van zijn levertransplantatie, mocht onder luid applaus en een staande ovatie van zowel publiek als spelers en staf de ceremoniële aftrap doen in het Parc des Princes. Na afloop van de wedstrijd (2-2) en de daaropvolgende penaltyreeks (1-4 Barça) mocht Abidal eveneens de Trofee van Parijs uitreiken aan ploeggenoot en aanvoerder Xavi. Gekleed in pak en met een grote glimlach op zijn gezicht oogde de Franse sterverdediger goed.

‘Abi’ onderging vier maanden geleden een levertransplantatie en de gehele voetbalwereld steunde de sympathieke verdediger tijdens en na die ingreep. Het applaus dat Abidal mocht ontvangen in het Parc des Princes getuigt nog maar eens van het feit dat hij enorm gewaardeerd door zijn club en zijn land.