Nieuws Juli 2014

De eerste training!

Op maandagmiddag heeft de selectie van FC Barcelona de training hervat, na een pauze van ongeveer twee maanden. Tijdens deze periode werd onder andere het wereldkampioenschap voetbal gespeeld, en de spelers die actief waren op dat toernooi hoefden zich nog niet in Barcelona te melden. Zij zullen over enkele weken de selectie compleet maken, maar genieten nu nog van een welverdiende vakantie.

Luis Enrique, de nieuwe hoofdtrainer, had daarom tijdens de eerste training de beschikking over elf spelers van het eerste team. De nieuwe doelman Ter Stegen, en ook de teruggekeerde Rafinha, Bojan en Deulofeu waren aanwezig. Ibrahim Afellay, die mag uitkijken naar een nieuwe club, was ook van de partij. Montoya, Bartra, Adriano, Sergi Roberto en Tello maakten de eerste selectie compleet. 13 spelers van Barça B en Juvenil A mochten ook meedoen aan de medische tests die werden afgenomen. De fitheid en gezondheid van de spelers was klaarblijkelijk in orde, want morgen kan deze groep zich opmaken voor twee sessies op het voetbalveld.

Zaterdag wacht de eerste test van het seizoen, als Recreativo Huelva de tegenstander is. Luis Enrique zal in zijn eerste wedstrijd als hoofdtrainer van Barça een goede indruk willen achterlaten, en daarom hopen we op spektakel tijdens zijn terugkeer in Camp Nou. Wat verwacht jij van de trainerskunsten van Luis Enrique? Is hij capabel genoeg prijzen te pakken in Camp Nou? Laat het weten in de comments.