Nieuws Augustus 2011

De perfecte Gamper

Voor de jonge spelers Sergi Roberto en Kiko Femenía van Barça B was het maandagavond een onvergetelijke ervaring. “Het is geweldig om in Camp Nou te voetballen”, zei Sergi Roberto na de wedstrijd. “Het is geweldig om samen met de spelers van het eerste elftal te voetballen”, voegde Kiko toe. Sergi Roberto was trots op de kans die Guardiola hem gegeven heeft: “Ik ben net sinds dinsdag terug van het WK en nu speel ik al; ik heb niets te klagen.”

Voor Kiko Femenía was het zijn debuut bij FC Barcelona: “In het begin was ik nog wat nerveus, maar na wat hulp van mijn teamgenoten verdween dat. Alle spelers van Barça B willen zich verbeteren. Dit jaar is mijn doel om alles te geven voor Barça B. Guardiola feliciteerde me en zei dat ik goed gespeeld had. Hij is heel erg goed voor me.”

Andreu Fontàs is deze zomer gepromoveerd van Barça B naar het eerste elftal en hij was erg blij met de 5-0 overwinning: “Het was een perfecte Gamper. Ik ben heel erg tevreden. De spelers van Barça B weten waar ze het voor doen.”

Francesc Fàbregas stond voor het eerst in de basis en scoorde zijn eerste doelpunt voor FC Barcelona. Na de wedstrijd vertelde de Catalaan aan het programma El Marcador van Barça TV daar erg trots op te zijn en dat hij zijn eerste doelpunt zal herinneren “net zoals ik mijn laatste doelpunt voor het jeugdteam van Barça koester.” De Gamper wedstrijd was een goede laatste test voor de UEFA Super Cup. “Dit jaar staan we nog voor vele uitdagingen en de eerste daarvan is aanstaande vrijdag. Ik hoop mezelf te blijven verbeteren, want ik heb nog veel te leren”, aldus Fàbregas.