Nieuws Januari 2009

"De spelers willen winnen"

Josep Guardiola geeft vandaag nog maar eens aan dat Barça niet moet spelen met het gevoel dat het team er al is, er zijn immers nog 60 punten te verdelen. Wel is de trainer erg tevreden: "Wat me het meest gelukkig maakt is dat het team vanaf de eerste minuut het veld in gaat om te winnen, zoals tegen Atlético Madrid, na de eerste wedstrijd met 3-1 te hebben gewonnen creëren we nog steeds zoveel kansen."

Dat Barça komend weekend een nieuw record aantal punten kan behalen uit de eerste seizoenshelft doet de trainer niet zoveel: "Ik ben niet iemand die zich veel met dat soort zaken bezig houdt."

Ook Deportivo, de komende tegenstander, is bekend bij de trainer. "Een getalenteerde spelersgroep die wil voetballen." Miguel Ángel Lotina, trainer van Deportivo zegt zijn team in aanloop naar de confrontatie met Barcelona te hebben voorbereid op een verliespartij. Volgens Guardiola bereidt een trainer zijn team echter altijd voor om te winnen. Wat de wedstrijd zal brengen weten we zaterdagavond.