Nieuws Augustus 2019

Debutantenbal

De eerste wedstrijd in La Liga en het eerste optreden in officiële competitie in een Barça-shirt voor Frenkie de Jong en Antoine Griezmann. De Nederlander en de Fransman speelden beiden de volle 90 minuten in de 1-0 verliespartij tegen Athletic Club in San Mamés, nadat beiden in alle vijf de oefenwedstrijden hadden gespeeld. Griezmann slaagde erin het net te vinden in de tweede wedstrijd tegen Napoli in de VS.

De Jong begon als de middenvelder centraal op het middenveld naast Sergi Roberto en Carles Aleñá. In de tweede helft, met de komst van Ivan Rakitić, verhuisde de Barça nummer 21 naar de linkerkant van het middenveld en in totaal voltooide hij 62 passes met een slagingspercentage van 94%. Verder won hij de bal zes keer terug en voltooide hij twee succesvolle dribbels.

Griezmann speelde in de voorhoede naast Luis Suárez en Dembélé. Aanvankelijk beginnend aan de linkerkant, verhuisde de Fransman naar een centrale rol toen zijn Uruguayaanse teamgenoot gedwongen werd wegens een blessure zich laat in de eerste helft te laten vervangen. De Fransman zocht onvermoeibaar naar zijn eerste officiële doelpunt als blaugrana, maar zijn drie doelpogingen waren niet doeltreffend.

Foto: www.fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws