Nieuws Mei 2009

Deportivo La Coruna - Barça 1-1

De laatste wedstrijd in de Primera Division van het historische seizoen 2008-2009 is in een 1-1 gelijkspel geëindigd. Na twee nederlagen in de wedstrijden hiervoor, toch nog een puntje op het eind. Precies zoals Guardiola had gehoopt.
Barça speelde de uitwedstrijd in de nieuwe uitshirts voor volgend seizoen, die een roze tint hebben. Er deden toch nog zes spelers mee, die afgelopen woensdag de Champions League wonnen.
Deportivo vocht voor haar laatste kans voor Europees voetbal volgend jaar, waar Barcelona niets meer hoefde. Het werd dan ook een open wedstrijd, waarin Depor na een half uur de leiding nam door een treffer van Bodipo. Vlak hiervoor had Xavi twee goede kansen geschonken aan Keita en Eto'o, maar beide wisten niet te scoren.
Pinto had nog een aantal goede reddingen en ook de paal hielp Barça dat de achterstand niet verder opliep.

Omdat de overige wedstrijden in Spanje niet de resultaten leken op te leveren die de thuisclub nodig had, zakte ook bij hen de spirit weg.
In de 89e minuut wist Eto'o zelfs nog de 1-1 te scoren, zijn 30e van het seizoen. Een geweldig aantal, maar niet genoeg voor de Pichichi, de topscorers titel in Spanje.

Een fantastisch seizoen werd op deze manier symbolisch met een doelpunt afgesloten.

Opstelling: Pinto, Caceres, Touré, Piqué (63 Botia), Sylvinho, Keita, Gudjonhsen, Xavi (77. Abraham), Eto'o, Bojan, Hleb