Nieuws Mei 2017

''Dit is geen vaarwel, maar een tot ziens.''

Luis Enrique heeft in de persconferentie voorafgaand aan het laatste competitieduel van het seizoen laten weten dat hij zijn tijd bij FC Barcelona nooit zal vergeten. Op zondagavond heeft Barcelona de mogelijkheid om de derde titel in drie seizoenen Luis Enrique te winnen, maar dit feest kan alleen doorgaan als Real Madrid verliest van Málaga in La Rosaleda. Barcelona moet vanzelfsprekend zelf de thuiswedstrijd tegen Eibar winnend afsluiten. Voor de laatste keer zal Lucho op de trainersbank zitten in Camp Nou.

Op de persconferentie is Enrique emotioneel. ''Ik ben trots dat ik deel uit heb mogen maken van de clubgeschiedenis en heb altijd alles gegeven. Ik ben dankbaar voor mijn acht jaar als speler en drie jaar als trainer, en zie dit als een privilege. Dit is geen vaarwel, maar een tot ziens. Volgend jaar zal ik in Camp Nou zitten, maar dan als supporter.'' Enrique heeft niets dan vreugde overgehouden aan zijn tijd bij Barcelona, maar hoopt stiekem nog op een miraculeuze wending op de laatste speeldag die alsnog de derde achtereenvolgende titel op zou leveren.

''We moeten ons focussen op deze sleutelwedstrijd, die essentieel is om kampioen te worden. Het zal lastig worden omdat Eibar voor de hoogste eindklassering strijdt, maar ik heb er vertrouwen in dat we drie punten gaan halen.'' Het treffen met Eibar op zondagavond is niet het laatste Barça-duel van het seizoen. Enrique speelt namelijk nog de bekerfinale, en kan in zijn laatste duel nog een prijs bemachtigen.