Nieuws September 2018

Doelpuntenfestijn Barça tegen Huesca

De aftrap van Barça tegen SD Huesca was om 18.30 uur, de temperatuur was nog 25 graden. Maar de beide teams gingen in een hoog tempo van start. Na 2 minuten moest Ter Stegen de bal uit het net vissen.Miramon zet voor op Longo die de bal op de voet Cucho Hernández kopt, 0-1 (2'). Barça laat zich door deze snelle treffer niet uit het veld slaan en combineert goed. Suárez draait zich knap vrij, maar geeft een voorzet in plaats van zelf op de goal te schieten, de bal gaat voorlangs.

Messi wordt aangespeeld en toont zijn grote klasse, hij kapt zijn tegenstander schitterend uit en snelt naar de goal en haalt uit, de bal ketst binnenkant paal binnen! 1-1 (15'). De wedstrijd is nu echt los. Jordi Alba stoomt op en geeft een mooie voorzet, die door Pulido in eigen doel gewerkt wordt, 2-1 (25'). Huesca wordt nu de Barça achteruit gedrongen. Jordi Alba is op dreef en geeft een voorzet op maat die door Luis Suárez in 1 keer met rechts wordt binnen getikt.3-1!! (40') Huesca geeft niet op en door onachtzaamheid in de Barça verdediging maakt Alex Ganar de 3-2 (42') dit is de ruststand.

De 2de helft gaat van start en Barça is nu beter bij de les.Suárez geeft een prachtige pass op Dembélé die de bal droog langs keeper Werner schiet, 4-2 (46'). Huesca komt er niet meer uit en het is eenrichtingsverkeer, Messi bediend Rakitic en die schiet met rechts de bal tegen de touwen, 5-2 (52'). Het verzet van Huesca is nu definitief gebroken, Coutinho geeft een prachtige pass op Messi en die gaat alleen op de keeper af en schiet de bal rechts binnen. 6-2! (61'). Barça moet met 5 doelpunten verschil winnen om leider in La Liga te worden...In de 80'kan Barça weer juichen Messi speelt op Alba die de 7-2 scoort! Een mooie opsteker voor hem, hij is niet geselecteerd voor de komende interlands van Spanje door bondscoach Luis Enrique. In de blessuretijd volgt het slotakkoord van Barça Suárez wordt door keeper Werner in het strafschop gebied onderuit gehaald. Penalty! Messi schenkt de eer aan zijn buurman Luis en hij scoort! 8-2! (92') Het was een vermakelijke wedstrijd met als man of the match Leo Messi, 2 doelpunten en 2 assists op zijn naam.

Foto: www.fcbarcelona.com