Nieuws Juli 2012

Dos Santos en S. Roberto voor Keita?

Na de bekendmaking dat Seydou Keita vertrekt naar China is de geruchtenstroom over zijn opvolging bij FC Barcelona op gang gekomen. FC Barcelona laat op de website van de club weten dat Jonathan dos Santos en Sergi Roberto serieuze kandidaten zijn om de Malinees op te volgen. Dat zou betekenen dat Sergi Roberto zou promoveren van Barça B naar het team van Tito Vilanova. Hierbij worden de twee jonge spelers kort voorgesteld:

Jonathan dos Santos zal in ieder geval vanaf de start van de voorbereiding op het komende seizoen officieel speler zijn van het eerste elftal. De 22-jarige Mexicaan heeft zijn plaats bij het Mexicaanse elftal voor de Olympische Spelen opgegeven om zich volledig te kunnen richten op FC Barcelona. Jonathan kwam precies 10 jaar geleden naar La Masía en heeft sindsdien in alle jeugdelftallen gespeeld. Bij Barça B heeft Dos Santos de rol van centrale middenvelder en heeft zich onder leiding van Eusebio ontwikkeld tot een dragende speler van het team.

Sergi Roberto is 20 jaar en speelt al drie jaar bij Barça B. Zowel verdedigend als aanvallend is Roberto bij het team van Eusebio sterk gegroeid als speler. Sergi heeft een goed overzicht van het spel, is mentaal sterk en werkt altijd hard. Vooral zijn betrouwbaarheid en stabiliteit als speler wordt erg gewaardeerd bij het tweede elftal van de Catalanen. Wellicht krijgt Sergi Roberto nu de kans om dat te laten zien bij het eerste elftal, maar vooralsnog hoort de 20-jarige komend seizoen bij Barça B.