Nieuws Oktober 2015

Douglas 2 maanden buitenspel

De 25-jarige Douglas heeft woensdag in de teleurstellend verlopen bekerwedstrijd tegen derdeklasser Villanovense (0-0) een breuk opgelopen in een voetwortelbeentje.
De Braziliaan staat daardoor weer twee maanden aan de kant, dit liet Barça donderdag na medisch onderzoek weten. Douglas was begin dit seizoen ook al wekenlang uitgeschakeld vanwege een hamstringblessure.
De Braziliaan heeft sinds zijn verhuizing vorig jaar van São Paulo naar Barcelona amper gespeeld voor Barça, vooral omdat hij wordt geplaagd door fysieke problemen.

Barça heeft donderdagochtend getraind om te beginnen aan de voorbereiding voor het duel met Getafe.
Een herstelsessie was gericht op degenen die tegen Villanovense speelde, overige spelers richtte zich op wedstrijd aankomende zaterdag tegen Getafe, Barça B spelers Gerard Gumbau en Aitor, die zijn officiële debuut maakte woensdag, namen ook deel aan de training.
Het team zal vrijdag nog trainen om 11:00 uur, om vervolgens op zaterdag af te reizen naar Madrid voor het duel met Getafe.
Aftrap in het Coliseum Alfonso Perez is ingesteld op 20:30.