Nieuws Augustus 2014

Douglas in Barcelona

De Braziliaan Douglas Pereira is vrijdagochtend om half tien geland op het vliegveld van Barcelona. Het wordt een drukke dag voor de verdediger. De Braziliaan zal eerst medisch worden gekeurd. Zodra Douglas deze keuring goed heeft doorstaan, zal de verdediger zijn handtekening zetten onder een contract dat hem vijf jaar met Barça verbindt. Hierna is Douglas officieel blaugrana en zal hij aanschuiven bij de traditionele persconferentie.

Met Douglas hebben de Catalanen vijf Brazilianen in de selectie. Dani Alves, Adriano, Neymar en Rafinha gingen de rechter vleugel verdediger voor. Douglas Pereira heeft voor zijn vorige twee clubs, Goiás EC en Sao Paulo FC in totaal 170 wedstrijden gespeeld, waarin hij tien mal wist te scoren. Na Da Silva, Belletti, Edmílson en Rivaldo is Douglas de vijfde blaugrana die ook bij Sao Paulo heeft gespeeld.