Nieuws Augustus 2010

Drukke tijden voor Barça

Barça staat voor een lastige opgave: terugkomen van een 3-1 nederlaag in Sevilla. Een 2-0 overwinning zal genoeg zijn, maar dan moet de Catalaanse verdediging niet weer steekjes laten vallen.
Als er gekeken wordt na de vorige ontmoetingen tussen de twee clubs, is Barça in het voordeel. Bovendien zullen de Spaanse internationals er weer bij zijn, waardoor Barça met de beoogde basiself zal kunnen spelen.
Er zal nog volop getraind worden en Guardiola hamert dan ook discipline. Hij is niet te spreken over de manier waarop zijn team in Sevilla speelde, alhoewel dit volgens hem ook deels valt te verwijten aan het feit dat veel basisspelers er niet bij waren.
Vier dagen na de terugwedstrijd in de Supercup volgt de vriendschappelijke wedstrijd tegen AC Milan, de laatste wedstrijd voor de competitiestart. Barça opent dit seizoen het weekend van 28 en 29 augustus uit bij Racing Santander. Het zijn dus drukke tijden voor de Spaanse kampioen.