Nieuws Januari 2012

Duitse Barça fan wil rechtszaak tegen Pepe

Na de eerste wedstrijd van de kwartfinale om de Copa del Rey sprak iedereen schande van Pepe. Na een overtreding op Messi, vond hij het ook nog nodig om op laatstgenoemde zijn hand te gaan. De Spaanse bond besloot hem niet te schorsen, wat bij een socio in het verkeerde keel schoot.

Een Duitse socio van de club besloot actie te ondernemen en wil Pepe nu voor de rechter dagen. Hij baseert zijn aanklacht op het feit, dat de overtreding buiten speeltijd om werd gemaakt (het spel was stilgelegd) en op het feit dat hij niet direct bestraft werd (de scheidsrechter trok geen kaart).

De fan wil nu kijken of hij op grond van de ingezonden beelden en een medisch rapport van Messi's hand, alsnog een schorsing kan lospeuteren voor Pepe. Wordt vervolgd...