Nieuws Augustus 2022

Eenvoudige zege: 4-0

FC Barcelona was scherp en Real Valladolid kwam duidelijk een klasse tekort. Net gepromoveerd uit de Segunda B. De bijna 84.000 toeschouwers kregen waar voor hun geld. Het was de avond van het debuut van Jules Koundé. Een verrijking voor het elftal.

Vanaf het begin van de wedstrijd zette Barça de tegenstander onder druk. Met name door Lewandowski. Wat een aanwinst is dat! Een doelpunt kon dan ook niet uitblijven: in de 24e minuut 1-0 voor Barça. Via Raphinha (assist) en Lewandowski.

Nog voor de rust de 2-0. Dembélé passeerde aan de rechterkant, was niet egoïstisch en gaf Pedri in de 43e minuut een niet te missen kans. Wedstrijd gespeeld. Valladolid kwam er niet aan te pas.

In de 64e minuut 3-0 via een briljant hakje van, alweer, Lewandowski. Een paar kansen voor Valladolid gaven Ter Stegen ook nog wat te doen. Uiteraard geen probleem voor de doelman. Het slot van de wedstrijd was voor Sergio Roberto. Bal van Lewandowski op de kruising, voor de voeten van Roberto: 4-0 In de 90e minuut.

En zo was Barça sterk maar de tegenstander niet echt. Zo’n wedstrijd is geen goede graadmeter. Wel de wedstrijden in de Champions League en tegen Real Madrid.

Visca Barça!

Opstelling: Ter Stegen, Koundé, Araujo (60”S. Roberto), Garcia, Balde, Busquets (74”Kessié), Gavi (61”Frenkie de Jong), Pedri, Dembélé (81”Torres), Lewandowski, Raphinha(61”Fati)

Foto:fcbarcelona.com