Nieuws Januari 2016

Eerste training luidt drukke tijd in

Barcelona heeft op maandag de training hervat na de uitzege bij Málaga in speelronde 20 van de competitie, en hiermee werd ook het startsein gegeven voor een enorm drukke periode. In de aankomende vijf weken staan er vele belangrijke affiches op het programma, met de eersten al snel aanstaande met de duels tegen Athletic Bilbao en Atlético Madrid op respectievelijk de woensdag en de zaterdag . In februari hervat men vervolgens de Champions League, waar Barcelona de huidige nummer 2 van Engeland treft, Arsenal. In het verleden bestreden beide ploegen elkaar al vaker, en in 2010 en 2011 kwam FC Barcelona beide keren als winnaar uit de strijd.

De komende vijf weken staat er dus veel op het spel voor Barça. Mocht Barcelona door gaan in de beker ten koste van Bilbao treft het nog een ploeg in de halve finale van de beker. Ook de wedstrijden tegen het sterke Celta de Vigo en het immer lastige Sevilla staan op de kalender in de nabije toekomst, maar beide duels worden in het eigen stadion afgewerkt. Met ook de Champions League nog voor de deur is er dus een enorm druk schema voor de ploeg van Enrique, met 10 mogelijke ontmoetingen in de eerstvolgende vijf weken. Daarom trainde de ploeg extra fel vandaag, al was niet iedereen aanwezig.

Sergio Busquets en Arda Turan waren beiden afwezig tijdens de maandagtraining door koorts. Alle andere spelers waren wel aanwezig op het trainingscomplex, waar een sterke wind ervoor zorgde dat de meeste spelers met een dikke trui het veld betraden. De tridente van Barcelona bestaande uit Messi, Neymar en Suárez kwam gezamenlijk het trainingsveld opgelopen. Op dinsdag en woensdag zal de selectie nogmaals trainen om optimaal voorbereid te zijn voor de clash met de Basken van Bilbao, die in het weekend Eibar met 5-2 versloegen.