Nieuws December 2010

Eerste training zonder geblesseerde Puyol

Woensdag heeft Barça de training weer hervat na een vrije week in verband met de feestdagen. De sessie werd vooral gemarkeerd door de afwezigheid van Carles Puyol, die naar verwachting zeven tot tien dagen niet aanwezig zal zijn.

De ploeg van Guardiola keerde woensdagmiddag terug naar het Ciudad Deportiva na zeven dagen vakantie, maar deed dit zonder Carles Puyol. Tijdens de wedstrijd tussen Catalunya en Honduras (4-0) had de aanvoerder van Barça last van een spier in zijn rechterbovenbeen; testen wezen uit dat hij inderdaad een blessure heeft opgelopen. Naar verwachting zal Puyol zich langer dan een week niet melden bij Guardiola.

De training verliep verder prima. Voor Afellay was het een spanned moment: het was zijn eerste training met de Catalaanse selectie. De nieuwste aanwinst van Barcelona leek zich op zijn gemak te voelen tussen de grote sterren en trainde doodnormaal mee.
Achttien spelers van het eerste elftal trainden mee, inclusief middenvelder Thiago Alcántara. Gerard Piqué begon de sessie met de groep, maar deed de oefeningen met de bal apart van de selectie. Milito en Jeffren trainden wel mee, ook al zijn beide spelers nog niet blessurevrij verklaard door de medische staff. Leo Messi was niet aanwezig, aangezien de Argentijn van Guardiola toestemming heeft om pas 1 of 2 januari terug te keren naar de training.

Barça zal nog zes trainingen afwerken ter de voorbereiding van het zeventiende competitieduel. Donderdag staan er twee sessies op het programme, op vrijdag trainen de spelers voor de laatste keer in 2010. Veel tijd om oud en nieuw te vieren krijgen de spelers niet, want op 1 januari is om elf uur ’s ochtends al de eerste training van het nieuwe jaar en zondag traint de groep nog eenmaal voor de wedstrijd.