Nieuws Mei 2021

Eibar - Barça 0-1

Barça heeft de laatste wedstrijd van het seizoen gewonnen. In het uitduel tegen Eiber wisten de blaugranas in de slotfase alsnog te winnen van de Basken.

In de eerste helft wist geen van de ploegen een duidelijk overwicht te creëren. De kansen waren hierdoor ook op een hand te tellen. De thuisclub probeerde er een paar keer aanvallend uit te komen, maar zonder echt gevaarlijk te worden.

Ook na rust was er geen sprankelend voetbal te zien. Het duurde tot de slotfase voor er een goede aanval te zien was. In deze aanval wist Ousmane Dembélé landgenoot Antoine Griezmann te bereiken, die de Catalanen met een volley op voorsprong te zetten. Deze voorsprong kwam in de laatste tien minuten niet meer in gevaar en wist Barça het seizoen winnend af te sluiten.

Opstelling Barça: Neto, Junior Firpo (46’ Alba), Mingueza (46’ Umtiti), Araujo, Dest, Ilaix Moriba (55’ Puig), Busquets, Frenkie de Jong (74’Pjanić), Dembélé, Griezmann, Trincão (46’ Braithwaite)

Foto: www.fcbarcelona.cat