Nieuws Oktober 2019

Eibar-Barça 0-3

De eerste helft begon ondanks het vroege aanvangstijdstip voortvarend, met in de eerste minuten een vlot en snel combinerend Barça. Eibar liet zich niet inzakken en deed driftig mee met een aanvallende speelstijl en kregen daaruit enkele doelkansen zonder resultaat. Toch kwam Barça na een dieptepas van Lenglet op Griezmann door laatstegnoemde op een 0 – 1 voorsprong. Hierna ontspon zich een gelijk opgaande wedstrijd met aanvallend spel van beide zijden. Na een klein half uur werd Messi door een steekpas van Frenkie alleen voor de keeper van Eibar gezet, echter door een geweldige ingreep voorkwam hij de 0 – 2. Het laatste kwartier bleven beide teams leuk en attractie voetbal op de mat leggen, zonder dat dit nog doelpunten teweeg bracht en de rust werd dan ook gehaald met de 0 – 1 voor Barça.

Barça begon furieus aan de 2e helft en kwam al snel op een 0 – 2 voorsprong welke werd afgekeurd vanwege buitenspel. Het deerde Barça geenszins en het bleef Eibar continue onder druk zetten. Kwam Eibar in de eerste helft nog aan voetballen toe, in de tweede helft was het Barça wat de klok sloeg. Dit uitte zich in minuut 58 middels een vlotte combinatie in de zestien meter van Eibar met als eindstation Messi en de 0 – 2 stond alsnog op het scoreboord. Nadat in minuut 66 Barça via een snelle counter van Messi, Suárez in staat werd gesteld de 0 – 3 aan te tekenen, was het verzet van Eibar helemaal gebroken en de wedstrijd gespeeld. Barça liet de teugels vieren en speelde de wedstrijd zakelijk tot het einde uit en nam de drie punten mee naar Barcelona.

Opstelling : Ter Stegen, S. Roberto (46’ Semedo), Lenglet, Umtiti, Jordi Alba, F. de Jong (79’ Rakitić), Busquets, Arthur (71’ Vidal), Suárez, Messi, Griezmann

www.fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws