Nieuws Augustus 2010

Einde Azië tour

Pep Guardiola komt met een positief gevoel terug van de Azië tour. Hij is tevreden over de prestaties van het team en vooral de inzet van de Barca B jeugdspelers.

Na de 0-3 gewonnen wedstrijd tegen Guoan verklaarde Pep: “Ik ken de spelers van het B team goed en alles bij elkaar is het een positieve tour. Het is jammer dat Cristian Tello tijdens de training geblesseerd is geraakt. We hebben hard getraind en goed gewerkt. We hebben een goede groep jonge spelers en ik mag niet klagen. Nu gaan we naar huis om ons voor te bereiden op komende week.”

Over de slechte kwaliteit van de velden in Korea en China zei de coach: “Het is jammer dat de velden in zo’n staat waren dat er niet goed op te spelen viel.” Over het veld van het Bird’s Nest verklaarde Guardiola: “Het is nauwelijks gebruikt in de afgelopen drie jaar en het stadion is praktisch gesloten geweest. We hebben gevraagd om een bespeelbaar veld. Er was een risico op blessures en ik ben erg blij dat niemand er iets aan over gehouden heeft. Tegenwoordig moeten we een balans zoeken tussen sportieve en commerciële belangen. Het heeft geen zin om te klagen, we hebben ons aangepast aan de omstandigheden en ik maak deze opmerking om er wellicht in de toekomst meer rekening mee te houden.”

Vervolgens sprak Guardiola nogmaals over de jonge spelers: “Ik ken deze jongens al sinds we in de derde divisie speelden. Niet alle spelers hadden al de capaciteiten om een goeie wedstrijd te spelen, maar Pedro en Busquets hebben zich inmiddels bewezen. We hebben nu een generatie met dezelfde kwaliteiten en er zullen meer spelers doorkomen. We zullen de jonge spelers zoveel mogelijk beschermen en hen de kans geven om te groeien. Er is nog ruimte voor verbetering en nu moeten ze leren van de spelers van het eerste elftal om ons gedurende het seizoen te kunnen helpen.”