Nieuws Juni 2021

EK en Copa América: stand van zaken

Onderstaand een overzicht van spelers van FC Barcelona die actief zijn op het Europees Kampioenschap en de Copa América. Allereerst: slecht nieuws voor Spanje. Sergio Busquets is besmet met het coronavirus en moet 10 dagen in quarantaine blijven. Een nog grotere zorg: wie zijn er allemaal nog meer besmet? Kan de 1e wedstrijd tegen Zweden wel gespeeld worden (maandag 14 juni)? Luis Enrique heeft uit voorzorg spelers van Jong Spanje opgeroepen. Zij zullen de oefenwedstrijd tegen Litouwen spelen.

Jordi Alba en Pedri zijn gelukkig nog niet besmet maar dat kan zomaar veranderen. Komt het hele EK voor Spanje in gevaar? Enkele spelers gaan in ieder geval preventief in isolatie. Persconferenties e.d. zijn voor de maandag afgelast. Er kan, bij hoge nood, een vervanger voor Sergio opgeroepen worden.

Hoe is het met de andere spelers van FC Barcelona die voor hun land spelen? Uit het Franse kamp geen virusproblemen: het gaat goed met Lenglet, Dembélé en Griezmann.1e wedstrijd: 15 juni tegen Duitsland. Mooi potje!!

Martin Braithwaite speelt op 12 juni zijn eerste wedstrijd tegen Finland. En Frenkie de Jong dan? Op zondag was er de uitzwaaiwedstrijd tegen Georgië. Frenkie oogde fris maar het spel van Nederland was nog niet echt verfrissend. Nog wat werk aan de winkel. Op 13 juni wacht, het lastige, Oekraïne.

En dan aan de andere kant van de wereld: de Copa América waar Lionel Messi en “Kun” Agüero  (nog niet echt van Barcelona) actief zijn voor Argentinië. De Argentijnen zitten in een poule met Bolivia, Chili, Paraguay en Uruguay. Zware poule. 1e wedstrijd zondag 13-6: Brazilië – Venezuela (23.00 uur). 1e wedstrijd Argentinië maandag 14-6 23.00 uur tegen Chili.

Beterschap voor Busquets en voor alle spelers van Barcelona een goede voorbereiding voor het EK en de Copa América.

foto:fcbarcelona.com