Nieuws Maart 2020

EK en Copa uitgesteld

Meer verstoring in de voetbalwereld door het coronavirus. De leidinggevende voetbalinstanties van Europa en Zuid Amerika, UEFA en Conmebol, hebben aangekondigd dat het Europese Kampioenschap en de Copa América die deze zomer gespeeld zouden worden, verzet zijn naar de zomer van 2021.

UEFA kondigde ook aan dat alle competities en vriendschappelijke wedstrijden, zowel op club en internationaal niveau voor zowel heren als dames teams te nader order zijn uitgesteld. Deze maatregel treft zowel Barça’s heren en dames teams. Voor de heren is de Champions League wedstrijd tegen Napoli uitgesteld. Ook de dames kwartfinale in de Champions League tegen Atlético is uitgesteld.

Deze beslissing betekend ook dat het zaalvoetbalteam van Barça niet naar Minsk zal reizen. Barça bereikte de laatste 4 van de Champions League, de wedstrijden stonden gepland van 24-26 April.

Alleen als de gezondheidssituatie dit toelaat is het de wens van de UEFA, dat alle wedstrijden van dit seizoen in de nationale en in Europees verband voor 30 Juni 2020 gespeeld worden. Er zullen dan La Liga wedstrijden door de week gespeeld worden en de wedstrijden in Europees verband zullen dan verplaatst worden naar het weekend.

Foto: www.fcbarcelona.com