Nieuws Februari 2018

Enrique Castro overleden

Voormalig Barça aanvaller Enrique Castro, beter bekend als ‘Quini’, is dinsdagavond op 68 jarige leeftijd na een hartaanval overleden.

De aanvaller maakte in 1968 zijn debuut in de Primera División bij Sporting Gijon. Hier speelde Quini 12 seizoenen, voordat hij in 1980 naar Barça vertrok. Castro speelde vier jaar bij de blaugrana’s en maakte hij 54 treffers in 100 duels. Hierna keerde de aanvaller terug bij Los Rojiblancos. Met 302 doelpunten in 567 duels stond Quini bekend als een van de beste en meest trefzekere spitsen van zijn tijd.

Naast zijn doeltreffendheid stond Castro nog voor iets anders bekend. Op 1 maart 1981 werd de aanvaller ontvoerd toen hij na het duel met Hércules CF het terrein van Camp Nou wilde verlaten. Op 25 maart 1981 werd hij door zijn ontvoerders vrijgelaten, die op hun beurt werden gearresteerd. In de tussenliggende periode speelde Barça 6 wedstrijden; 5 wedstrijden gingen verloren, 1 eindigde in een gelijkspel.

Het medeleven gaat uit naar de familie en nabestaanden.

Foto: www.fcbarcelona.cat