Nieuws Januari 2018

Espanyol - Barça 0-1

Woensdagavond speelden de stadsgenoten FC Barcelona en Espanyol de eerste wedstrijd in de kwartfinale van de Copa del Rey tegen elkaar. Los Pericos wisten dit duel met 1-0 te winnen en einde te maken aan de zegereeks van Barça.

In de eerste helft hadden de blaugranas het meeste balbezit en kreeg via Sergio Busquets een goede kans. Zijn schot werd door Diego López knap gekeerd. Ook Lionel Messi deed kon in de eerste helft met een paar solo’s gevaarlijk worden, maar dit leidde niet tot een doelpunt. Ook Paulinho deed een poging van afstand, maar zijn schot ging naast.

In de tweede helft kwam Espanyol beter in het duel, maar dit leidde in eerste instantie nog niet tot grote kansen. Na een uur spelen kreeg het team van Ernesto Valverde een penalty, doordat Sergi Roberto in het strafschopgebied onderuit werd gehaald. La Pulga trad aan, maar zijn inzet werd uit de hoek gehaald door keeper López. De thuisclub werd gevaarlijker en Jasper Cillessen deed goed van zich spreken. In de slotfase had de Nederlander geen antwoord op de inzet van Melendo, die met een schuiver voor de 1-0 zorgde.

Barça speelt volgende week donderdag de return in het eigen Camp Nou.

Opstelling Barça: Cillessen, Digne, Vermaelen, Piqué, Sergi Roberto, Busquets, Aleña (59’ Luis Suárez), Paulinho (54’ Rakitić), Denis Suárez (78’ Rafinha), Messi, Vidal.

Foto: www.fcbarcelona.cat