Nieuws Januari 2016

Espanyol - Barça 0-2

De Blaugrana’s hebben zich geplaatst voor de kwartfinales van de Copa del Rey. In de return was het team van Luis Enrique met 2-0 geplaatst voor stadsgenoot Espanyol. Het eerste duel werd al met 4-1 gewonnen door de Blaugrana’s.

Beide teams maakten er aan het begin van de eerste helft een aantrekkelijk duel van. Al in de eerste minuut leek Caicedo binnen te kunnen koppen, maar Javier Mascherano wist de bal voor de spits op te ruimen. Toch wist het team van Luis Enrique snel het heft in handen, maar dit leidde niet direct tot grote kansen. Dani Alves en Lionel Messi hadden nog de grootste kansen voor Barça. De Braziliaan mocht na een goede aanval van afstand schieten, maar zijn schot ging over. Ook Lionel Messi mocht aanleggen, maar zijn schot werd gekeerd door de keeper. Na iets meer dan een half uur kwam het team van Luis Enrique alsnog op voorsprong. Messi wist met een mooie pass Munir te bereiken, die eenvoudig de keeper wist te omspelen en voor 0-1 wist te zorgen. Voor rust waren er geen kansen meer, wat een 0-1 ruststand tot gevolg had.

Na rust nam Barça iets gas terug, waardoor Espanyol iets beter in de wedstrijd kwam. Hierdoor kreeg Caicedo een paar kansen om de thuisclub op gelijke hoogte te brengen, maar Marc André Ter Stegen stond iedere keer goed opgesteld. Met nog twintig minuten te spelen kwam Barça er via onder andere Messi nog een aantal keer gevaarlijk uit, maar nog zonder succes. In de slotfase van het duel wist Munir, op aangeven van Aleix Vidal de score alsnog te verdubbelen.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Alves, Mascherano, Vermaelen (57’ Bartra), Mathieu, Sergi Roberto (57’ Adriano), Arda, Rakitic; Vidal, Messi en Munir.