Nieuws Oktober 2011

Ex-spits Barça breekt been tijdens duel

Eidur Gudjohnsen maakte afgelopen zomer de overstap naar het Griekse AEK Athene, maar veel plezier zal de aanvaller niet hebben aan die overstap. De 33-jarige spits uit IJsland brak zaterdagavond zijn been op twee plaatsen in de competitiewedstrijd tegen Olympiakos Piraeus. De Griekse kraker eindigde overigens in 1-1.

Net na het begin van de tweede helft moest Gudjohnsen, na een botsing met doelman Franco Costanzo van Olympiakos, zwaar geblesseerd het veld verlaten. De spits werd direct overgebracht naar het ziekenhuis. Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat zijn rechterbeen op twee plaatsen is gebroken.

De IJslander die drie seizoen, van 2006 t/m 2009, de clubkleuren verdedigde van FC Barcelona. Met Barça won hij in 2009 de Spaanse landstitel, de UEFA Champions League, de Copa del Rey, de Supercopa en de UEFA Super Cup. Hij was echter geen vaste basisspeler en in de zomer van 2009 vertrok hij naar AS Monaco.

De aanvaller kwam afgelopen zomer over van Stoke City. Hij tekende bij AEK een contract voor twee seizoenen en liet in zijn eerste vier wedstrijden (twee keer basisspeler, twee keer invaller) één doelpunt noteren. Gudjohnsen staat nu minstens vijf maanden aan de kant. De kans is groot dat de revalidatie die hij daarna begint hem tot het einde van het seizoen zal bezighouden.