Nieuws Juli 2020

FC Barcelona B in halve finale play-offs

Terwijl de spelers van de A-selectie een aantal dagen rust krijgen, moeten de spelers van Barça B nog volop aan de bak. Na de winst op Real Valladolid B (3-2) staat de volgende tegenstander alweer voor de deur: op donderdagavond de wedstrijd tegen CD Badajoz. Omdat ze afkomstig zijn uit een andere groep is het een onbekende tegenstander voor Barça B.

Hieronder wat wetenswaardigheden over CD Badajoz. CD Badajoz komt uit Badajoz, een plaats in de regio Extremadura. Deze regio ligt in het zuidwesten van Spanje en grenst aan Portugal en Andalusië. Een eindje weg dus! De hoofdstad is Merida (70.000 inwoners). Badajoz is de grootste stad met 150.000 inwoners. De club werd opgericht in 1905 en hield op te bestaan in 2012. Sinds 2012 is er een nieuwe club . Thuisstadion: Estadio Nuevo Ivero (15.200 plaatsen). Trainer: Medi Nafti. CD Badajoz speelde afgelopen seizoen in de Segunda División B Grupo 4. Om in de halve finale te komen schakelde CD Badajoz, Athletic Bilbao B uit (na strafschoppen). Een tegenstander om niet te onderschatten!

De selectie van Barça B bestaat o.a. uit de volgende spelers: keepers Carevic en Iñaki Pena; de verdedigers Morer, Cuenca, Mingueza, Araujo (speciaal toegevoegd voor deze wedstrijd), Akieme, Mingo; de middenvelders Collado, Monchu, Sarsanedas, Orellana, Reis, Labinot en Matheus; de aanvallers Hiroki en Manaj. Riqui Puig en Ansu Fati zijn inmiddels overgeheveld naar de A-selectie. Trainer Barça B: Garcia Pimienta (voormalig speler van Barça; heeft zijn contract als coach verlengd). De wedstrijd wordt gespeeld in Andalusië in het Municipal stadion van de Nuevo Mirador in Algeciras om 20.00 uur. We wensen Barça B veel succes. De finale is as. zondag…..

foto: fcbarcelona.com