Nieuws November 2020

FC Barcelona- Dynamo Kiev 2-1

De derde wedstrijd in de Champions League, tegen het door Corona verzwakte Dynamo Kiev, begon zoals verwacht. Barça dat de bal had en niet afgaf totdat de stand 1-0 was. In de 5e minuut was het zover. Messi werd gevloerd en hij scoorde zelf vanaf de stip. In de twee minuten daarna ging het door met twee enorme kansen voor Pedri (op de lat) en Griezmann (zijnet).  Het begin van een heerlijk avondje met geweldige acties en combinatievoetbal. Vooral ook van de jongelingen Ansu Fati en Pedri, met Messi aan hun zijde.
Na 20 minuten kwamen de Oekraïners wat beter in hun spel en begon het op een wedstrijd te lijken. Barça werd makkelijker en in minuut 35 moest Ter Stegen ( houdt alles tegen !!!) een geweldige redding verrichten om de gelijkmaker te voorkomen. Deze wake-up call was even nodig om weer zelf te gaan voetballen. Het leidde direkt tot kansen voor Pedri, Messi en Ansu Fati. Maar gescoord werd er niet meer voor de rust.
De tweede helft begon met twee grote kansen voor Dynamo Kiev, waarbij de terug gekeerde Ter Stegen handelend moest optreden. Wat hij met verve deed. Dat mocht ook van zijn collega aan de andere kant worden gezegd toen hij op magistrale wijze een vrije trap van Messi uit de kruising tikte. De derde keeper van Dynamo had toch al zijn dag want ook stuitte hij een prachtige kopbal van invaller Sergi Roberto. In minuut 65 moest hij toch buigen, toen Piqué uit een mooie voorzet van Ansu Fatu raak kopte. Het verzwakte maar dappere Dynamo verdiende een doelpunt. Ter Stegen dacht daar anders over want hoogstpersoonlijk wist hij lang dat te voorkomen. Tot de 75e minuut, toen hij kansloos was bij de rebound van weer een goede redding.
Hierna bloedde de wedstrijd wat dood en speelde Barça de wedstrijd geroutineerd uit, zodat met 9 punten uit drie wedstrijden de volgende ronde Champions League nauwelijks nog kan worden misgelopen. Uitblinker: de teruggekeerde Marc Andre ter Stegen.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Dest, Piqué, de Jong, Alba, Pjanic (60. Sergi Roberto), Busquets (74. Lenglet), Pedri(83. Alena), Messi, Griezmann (60. Dembélé), Ansu Fati (74. Trincao).

5.   1-0 Messi (penalty)
65. 2-0 Piqué