Nieuws September 2022

FC Barcelona – Elche (Elx)

As. zaterdag speelt Barca tegen Elche. Aanvang 16.15 uur. Elche staat er beroerd voor: 1 punt uit 5 wedstrijden. Nog net boven Cádiz. Dat kan beter!!

De stad Elche is een toeristisch oord aan de Costa Blanca. Veel palmbomen (door de Arabieren aangelegd in de 10e eeuw; in totaal 300.000 palmbomen) en twee UNESCO-erkenningen. Elche ligt in de provincie Alicante en heeft 230.000 inwoners. Elche bevat 2 musea en trekt elk jaar tienduizenden toeristen.

Naast een stad met vele palmbomen (waaronder 1 met 7 stammen, de Palmera Imperial) is het een stad die bekend staat om de schoenenindustrie. Elche ligt op 23 kilometer van Alicante. Meestal lekker weertje dus. Elche behoort tot de regio Valencia.

Elche FC is opgericht in 1923. Het speelt zijn wedstrijden in het Manuel Martínez Valero Stadion. Diverse jaren gespeeld in de Primera División en onderliggende klassen. Sinds dit jaar weer deelnemer aan La Liga.

Manager: Francisco Vilchez. Spelers: Álex Collado (ex-Barca), Pastore, Fernandéz, Caicedo, Ponce, Parejo, Werner.

Een walk-over? Zou je zeggen. In ieder geval proberen het doelsaldo op te poetsen.

Visca Barca!!

Foto: fcbarcelona.com