Nieuws Februari 2011

FC Barcelona Facebook: 10 miljoen keer bedankt!

Barça is de eerste club ter wereld die tien miljoen fans heeft verzameld op Facebook, het vooraanstaande sociale medium. Fans over de hele wereld hielpen de Catalaanse club om afgelopen zaterdag de mijlpaal van tien miljoen te passeren. Dit aantal betekent dat de club meer fans heeft dan bijvoorbeeld de NBA, waarmee Barcelona medevoetbalclubs Manchester United en Real Madrid het nakijken gaf.

Een paar weken geleden startte FC Barcelona de campagne, genaamd ‘Busquem el 10’ in samenwerking met Leo Messi om de vooraanstaande positie van de club op het gebied van sociale netwerken te promoten. Het lijkt erop dat vooral de participatie van Messi de steun voor de club op Facebook omhoog heeft geduwd. Op zaterdag 26 februari passeerde de officiële Facebook-pagina van FC Barcelona de tien miljoen vrienden.

Behalve de tien miljoen fans van FC Barcelona op Facebook, hebben ook 15.000 fans zich gemeld op de pagina van Regal Barça. Daarnaast zijn er recentelijk ook officiële pagina’s aangemaakt voor de Barcelona teams van handbal, futsal en hockey, evenals van Barça B. Ook het eigen Tv-kanaal van de club heeft een eigen Facebook pagina met 29.000 fans; op deze pagina wordt uitgebreid aandacht besteed aan alles wat het kanaal uitzendt.

Relevante links:
FC Barcelona (voetbal): www.facebook.com/fcbarcelona