Nieuws Oktober 2018

FC Barcelona - Internazionale 2-0

Vanavond trad FC Barcelona aan tegen Internazionale uit Milaan. Barça en Internazionale hebben beiden alle wedstrijden gewonnen. De Catalanen treden aan zonder Messi die voorlopig aan de kant staat wegens een gebroken arm. Internazionale komt in goede vorm naar Camp Nou. Het belooft een boeiende wedstrijd te worden.

1e Helft:

Na een aftastende fase van beide ploegen werdt naarmate de eerste helft vorderde Barça steeds terker. De eerste kans was echter voor Internazionle, Icardi was Ter Stegen te vlug af. Gelukkig voor Barcelona ging de bal over het doel. Niet veel later noteerde de Catalanen de eerste kans, uit een hoekschop kopte Lenglet op de knieeen van Handanovic. Halverwege de eerste helft ontsnapt Barcelona aan een strafschop, Lenglet hield Icardi vast maar de scheidsrechter zag hier geen strafschop in. Na een half uur is daar de voorsprong van Barça!!! Rafinha rondt een prachtige aanval en dito pass van Suarez af! 1-0 FC Barcelona! Op het sluiten van de eerste helft krijgt Barça nog een vrije trap te nemen op randje zestien. Met Messi erbij zou dit al een halve goal zijn, nu mag Coutinho zijn kunsten vertonen. Zijn vrije trap gaat via verdediger Miranda net naast het doel. Meteen klinkt het rustsignaal: 1-0.

2e Helft:

Internazionale beleeft een sterke beginfase in de tweede helft, tot een doelpunt leidde dit niet. Barça komt onder de druk van Internazionale uit. Suarez heeft een geweldige actie in huis maar kan dit niet doeltreffend afronden. Een sterke fase van de Catalanen volgt. Lenglet krijgt een grote kans aangeboden door Internazionale zelf maar de Fransman faalt opnieuw... Op 20 minuten voor het einde heeft Barça pech. Coutinho drukt een schot af welke uiteen spat op de lat, Internazionale komt hier goed weg. Uiteindelijk scoort Jordi Alba.... Jordi Alba rondt in de 82e minuut weer een prachtige aanval af. 2-0! De Catalanen spelen de wedstrijd professioneel uit en trekken de wedstrijd over de streep. Eindstand 2-0. Barça staat al met een half been in de volgende ronde.

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Sergio Roberto, Pique, Lenglet, Alba, Rakitic, Busquets, Coutinho ('88 Munir), Arthur('77 Vidal), Suarez en Rafinha ('72 Semedo).

Opstelling Intenazionale:

Handanovic, Asamoah, Miranda, D'Ambrosio, Skriniar, Vecino, Valero ('63 Martinez), Perisic('77 Balde), Brozovic, Candreva en Icardi.

Foto: www.fcbarcelona.com