Nieuws September 2021

FC Barcelona – Levante: 3-0

Naar aanleiding van de rode kaart tegen Cádiz, heeft Koeman een schorsing van 2 wedstrijden opgelopen. Hij mist daardoor de wedstrijden tegen Levante en Atlético Madrid. Frenkie de Jong kreeg ook een rode kaart (2 maal geel) en is geschorst voor de wedstrijd tegen Levante. De club ging in beroep maar de straf bleef gehandhaafd.

Zit het dan helemaal niet mee? Jawel, Real verspeelde 2 punten en Atlético verspeelde 3 punten bij Alavés. En er is de terugkeer van Ansu Fati; hij viel het laatste kwartier in voor Luuk de Jong. En wat bijzonder was: hij scoorde in de blessuretijd met een harde schuiver de 3-0 voor Barça binnen. Ruim 35000 toeschouwers gingen helemaal uit hun dak.

De wedstrijd was na 7 minuten eigenlijk al gespeeld. Memphis benutte een terechte penalty: 1-0. Luuk de Jong deed er na 14 minuten nog een schepje bovenop: 2-0 na een assist van Sergio Dest. Het was weer Dest die met zijn befaamde rushes de hele linkerkant bestreek. Wat een inzet en werklust!! Niet alleen Dest liet zich van zijn goede kant zien. Ook de andere spelers speelden een prima wedstrijd.

En de jeugdige spelers deden niet onder voor hun teamgenoten: Gavi, Nico, Demir, Ansu Fati, Puig. Allemaal talenten waar Barça nog veel plezier aan kan beleven. En het publiek genoot met volle teugen. Bij elke goede actie was er applaus. En Levante kwam er niet aan te pas. Geen schijn van kans tegen dit frisse Barça. En bij het doelpunt van Ansu Fati was de feestvreugde erg groot. Na bijna 11 maanden weer terug met een prachtige goal. Hij werd bedolven onder zijn teamgenoten.

Het enige wat ontbrak waren nog meer doelpunten. Het zat wat dat betreft niet mee. Dan maar as. woensdag in de uitwedstrijd tegen Benfica (21.00 uur) of in de uitwedstrijd tegen Atletico (zaterdag 2 oktober 21.00 uur). Door de speelwijze hield Barça, Levante op afstand. De stijgende lijn is gevonden. Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Eric García, Dest (89”Lenglet), Piqué, Busquets, Mingueza (81”Araujo), Gavi (81”Demir), Luuk de Jong (81”Ansu Fati), Nico, Memphis, Coutinho (59” Riqui Puig)

Foto: fcbarcelona.com