Nieuws November 2020

FC Barcelona-Osasuna Pamplona: 4-0

Niet briljant gespeeld maar wel een degelijke wedstrijd afgeleverd. Koeman zal tevreden zijn met deze 3 punten. Was ook hard nodig. 13e plaats is natuurlijk geen positie voor Barça. Mede door het feit dat Osasuna de hele wedstrijd met 5 man op de helft van Barça speelde ontstond er ruimte en daar wist Barça vandaag wel raad mee. Dat begon al in de 10e minuut met een open kans voor Coutinho na een pass van Messi. Al die ruimte leidde in de 29e minuut tot een doelpunt (na een scrimmage voor het doel) van Martin Braithwaite:1-0

In de 40e minuut stelde Osasuna er iets tegenover maar het doelpunt werd afgekeurd (buitenspel). Barcelona had tot op dat moment 70% balbezit. En dat was duidelijk te zien. Dat balbezit leidde in de 42e minuut tot een geweldig schot van Griezmann: 2-0. De keeper heeft die bal niet gezien, zo hard.
Na de rust hetzelfde spelbeeld. In de 51e minuut een kans voor Frenkie (kopbal). 6 minuten later was het opnieuw raak: een doelpunt van Coutinho na voorbereidend werk van Griezmann en Braithwaite: 3-0.

Weinig wapenfeiten van de mannen uit Pamplona. In de 68e minuut een schot op de paal. In de 70e minuut dacht Dembélé gescoord te hebben maar de scheidsrechter dacht daar anders over.
En dan uiteindelijk de beloning voor de hardwerkende Messi: 4-0 door een prachtig diagonaal schot. Ter overwinning stak hij zijn handen omhoog en liet hij zijn Maradona shirt zien aan Diego Maradona (de wedstrijd begon trouwens met 1 minuut stilte). Ter Stegen moest nog reddend werk verrichten in de 79e minuut maar dat deed hij weer bekwaam.

Barça pakte zo 3 punten. Groot compliment voor het spel van Mingueza. Nog niet te vroeg juichen maar het lijkt alsof het lek boven is. De volgende wedstrijden zullen dan wel gewonnen moeten worden. Het is aan Koeman en zijn staf om daarvoor de voorwaarden te scheppen. Visca Barça

Opstelling: ter Stegen, Dest (65”Trincaó), Lenglet (70”Alená), Jordi Alba, Mingueza, Coutinho, Pedri (70”Junior Firpo), Frenkie de Jong, Griezmann, Braithwaite (65”Dembélé), Messi

Foto: fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws