Nieuws November 2010

FC Barcelona staat voor topwedstrijd

Vanavond staat er voor de ploeg van Guardiola een ware topwedstrijd op het programma. Villarreal komt langs in het Camp Nou en dat leidt de laatste jaren niet meer tot winst voor de Blaugrana's.

De laatste drie ontmoetingen in Barcelona resulteerde namelijk in respectievelijk een nederlaag en twee gelijke spelen. Vooral het gelijkspel van twee seizoenen terug was spectaculair, destijds stond er na 90 minuten 3-3 op het scorebord waardoor Barcelona destijds de champagne voor het kampioenschap nog even op moest bergen in de koelkast.

Guardiola zal nog een beslissing moeten nemen voor het opstellen van een centrale verdediger. Zowel Pique (schorsing) als Milito (blessure) zijn niet beschikbaar. Waarschijnlijk zal Abidal de honneurs waar gaan nemen. Voor wat betreft de rest van de invulling zal Guardiola weer terugvallen op de gebruikelijke namen.

Villarreal kent geen personele problemen en is bezig aan een indrukwekkende reeks. Sinds de openingswedstrijd nog verloren ging, verloor de ploeg al negen duels op rij niet meer. Het zal dus een zware klus worden vanavond om 22.00 uur in het Camp Nou.