Nieuws December 2018

FC Barcelona - Villareal 2-0

Vandaag komt Villareal naar Camp Nou, de nummer 17 van La Liga maakt een wisselvallig seizoen door. Wordt Messi weer een nachtmerrie voor 'El submarino amarillo'??

1e Helft:

In deze helft heeft Barça een licht overwicht, er zijn een aantal mogelijkheden maar tot doelpunten leidt dit niet. Tien minuten voor rust opent Pique de score. Een corner van Messi wordt feilloos binnen gekopt door de verdediger. Uiteindelijk wordt de rust gehaald met een 1-0 voorsprong.

2e Helft:

Een gelijkopgaande wedstrijd is het geworden. Weinig goed voetbal, laag tempo en weinig kansen. Wat ook opvalt zijn de duels tussen Pique en Moreno, Moreno een oud-spelervan Espanyol lijkt nog een appeltje te schillen met de verdediger van Barcelona. Op het einde van de wedstrijd maakt Aleña zijn allereerste goal voor Barcelona in de Primera Division en beslist hiermee de wedstrijd. Een prachtige steekpass van Messi zoals hij dat alleen kan en Aleña maakt de kans prachtig en koel af 2-0. De Catalanen spelen de wedstrijd professioneel uit, Messi krijgt nog een schietkans die gestopt wordt door Asenjo. Eindstand 2-0.

Opstelling FC Barcelona:

Ter Stegen, Semedo, Pique, Lenglet, Jordi Alba, Rakitic, Vidal('70 Aleña), Busquets, Dembele, Messi, Coutinho('80 Malcom).

Opstelling Villareal:

Asenjo, Gaspar, Gonzalez, Ruiz, Pedraza, Trigueros ('67 Bacca), Caseres, Chukweze, Fornals, Cazorla, Moreno ('79 Ekambi).

Foto: www.fcbarcelona.com